.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگرانی هاشمی از «مهاجرت نخبگان به خارج»

جمعي از اعضاي فراكسيون متخصصين مجلس شوراي اسلامي و همچنين اعضاي هيات رييسه مجمع متخصصين صبح روز دوشنبه با رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار كردند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در اين ديدار تقويت انسجام ملي را مهم‌ترين اولويت سال 89 عنوان كرد و گفت: جلب مشاركت عمومي با توجه به مسائلي كه در حوزه هدفمند كردن يارانه‌ها در سال جديد با آن روبه‌رو هستيم از اهميت بالايي برخوردار است.

وي تاكيد كرد: اگر در فرهيختگان و دانشگاهيان اين احساس به وجود آيد كه مسوولان در جهت صحيح در حال حركت هستند، حاضر به همه‌گونه همكاري هستند و به عنوان قشر مرجع مي‌توانند روند حركت امور را تسهيل كنند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: همه‌گونه منابع كافي انساني، طبيعي و سرمايه‌اي براي پيشرفت در اختيار داريم و با مديريت صحيح مي‌توانيم ضمن استفاده از اين منابع، كشور را از لحاظ اقتصادي، سياسي و اجتماعي توسعه دهيم.

وي با اظهار نگراني از مهاجرت نخبگان به خارج از كشور تصريح كرد: بايد تلاش كنيم ضمن فراهم آوردن شرايط تحصيل به ويژه در حوزه تحصيلات تكميلي؛ فضايي در كشور ايجاد شود كه نيروهاي نخبه انگيزه لازم براي فعاليت را دارا باشند.

وي هم‌چنين ايجاد ارتباط ميان صنعت و دانشگاه را براي اجرايي شدن طرح‌هاي علمي مهم ارزيابي كرد و گفت: پارك‌هاي علمي و فناوري مي‌تواند پلي ميان صنعت و دانشگاه باشد و نخبگان در اين مراكز مي‌توانند طرح‌هاي علمي خود را به مراحل اجرايي نزديك كنند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين با تقدير از تلاش‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي گفت: برنامه پنجم توسعه مهمترين سندي است كه در سال 89 توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب خواهد رسيد و نمايندگان با بحث و بررسي بايد تلاش كنند تا اين برنامه بتواند كشور را به سمت توسعه مطلوب و همه‌جانبه هدايت كند.

در ابتداي اين ديدار جلالي، گروسي، حدادي، طاهرخاني و مويد حسيني از اعضاي فراكسيون متخصصين مجلس شوراي اسلامي مطالبي در خصوص نگاه اين فراكسيون به بخش خصوصي و تقويت آن، توجه به بخش صنعت، لزوم توجه به سند چشم‌انداز در توسعه كشور،‌ تقويت مشاركت عمومي و توجه جدي به دانشگاه‌ها و تقويت دانشگاه‌هاي غيردولتي بيان كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 31 فروردين 1389
هرکس این وضعیت رادوست ندارد از کشور برود. (این سخن در دهه 60 از چه کسی بوده است؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.